de hyksos en het ontstaan van bijbelse mythes

Als kind moest ik niet veel hebben van donker Afrika. Ik vond de zendelingen heel erg moedig want die gingen met gevaar voor eigen leven de ‘wilden’ het geloof in jezus bijbrengen, begreep ik zo min of meer uit de verhalen van mijn onderwijzers. Dat het erg moedig was ontleende ik aan de avonturen die ik las in de Donald Duck. Al die ‘wilden’ die rond de ketel dansten in hun rieten rokjes en een speer in de hand. Boven de ketel op het vuur, stak het hoofd van een blanke man met tropenhelm. Ik wist natuurlijk dat dat een verhaaltje was, maar toch, het sprak wel tot mijn verbeelding. Kortom met de kennis van nu ‘geen aanlokkelijk perspectief’.

Toen zag ik in zwartwit de eerste documentaires op tv over de mensen in Afrika. De voice-over, die het spannend wist te brengen, vertelde dan wat je zag en gaf wat achtergrond informatie. Dat bevestigde mijn idee dat je toch wel heel moedig moest zijn om je daarin te begeven. Het waren dan ook ontdekkingsreizigers en avonturiers, doktoren als Albert Schweitzer,  en uiteraard zendelingen, waarvoor ik op maandag netjes mijn zendingsgeld op school afdroeg, tenminste als ik het niet besteed had in het winkeltje, waar ik langs kwam, op weg naar school. Soms was het verlangen naar drop zo groot dat ik het niet kon weerstaan.

Maar daarna zag ik een documentaire waarin de mensen in Afrika zelf aan het woord kwamen. De documentaire was van Nederlandse ondertitels voorzien. Wat een eye-opener dat was. Een familie werd gefilmd die zich een weg zocht door het oerwoud op weg naar huis. Een jochie zeurde bij zn moeder om iets te eten. Hij had honger. De moeder mopperde en zei tegen haar zoontje dat hij altijd honger had, maar dat hij maar even moest wachten tot ze thuis waren.

Nouja, dacht ik, net als bij ons. Na die documentaire was mijn beeld over de mens in Afrika radicaal veranderd. Ze waren net als ons, bedacht ik toen. Ik hoorde het mijn moeder en andermans moeders in de buurt ook zeggen: “Je wacht maar even.”

Ik moet er aan denken nu ik zoveel van die films zie op Youtube waarin Afro-Amerikanen op onderzoek uitgaan en zoveel indoctrinerende verhalen over hen debunken. Prachtig vind ik dat.

De laatste maanden heb ik mij dus verdiept in de geschiedenis van de religies en in het bijzonder het ontstaan van de Vrijmetselarij. Inmiddels heb ik heel voorzichtig, zeg ik daarbij, een ruwe schets kunnen maken uit al die verhalen, die op sommige vlakken overeenstemmen en elkaar op andere vlakken weer tegenspreken.

De eerste die mij met zijn visie op de geschiedenis raakte was Sean Hross. Hij is geboren in Zuid-Afrika, getrouwd met een Zwitserse en woonde tot voor kort in Zwitserland. Hij kreeg moeilijkheden met de overheid, vanwege zijn films en teksten op Youtube over Zwitserland, die hij als het roversnest van de wereld beschouwt, en belandde daardoor in de gevangenis. Hij zwerft nu door  Italie en Frankrijk. Gedurende zijn omzwervingen filmt hij de omgeving en laat hij alle tekenen van de afstammelingen van de ‘farao’s’ in objecten, plaatsing daarvan, gebouwen en logo’s zien. Normaal gesproken let je er niet zo op, maar eenmaal erop attent gemaakt ontkom je er niet aan. De tekenen zijn werkelijk overal in een overweldigende hoeveelheid.

Samengevat stelt hij dat de afstammelingen van de Egyptische farao’s naar het noorden zijn getrokken en de daar levende stammen hebben onderworpen. eZij hebben bijvoorbeeld lijfeigenschap ingevoerd. Slavernij op grote schaal ook onder de blanken in Europa. Daarbij had de veroveraar en aldus plaatselijke kasteelheer het recht op de eerste nacht met de bruid. Ook een methode van onderwerping en tevens om voor zoveel mogelijk nakomelingen te zorgen. Een methode die zij  overal in de wereld toepassen, aldus Sean Hross.

En dan zijn er de vergeten slaven uit Ierland. Het volgende artikel vertelt dat verhaal. Slavernij was niet zozeer een kwestie van kleur. Het had alles te maken met winstbejag.

http://www.globalresearch.ca/the-irish-slave-trade-the-forgotten-white-slaves/31076

De Tempeliers, de afstammelingen van de farao’s/hyksos, hebben zich met hun (geroofde) rijkdommen (banken) gevestigd in Zwitserland. De verdreven farao’s ofwel de faraonische aristocratie heeft zich verspreid over heel Europa en vorstendommen gesticht, die boven alles zijn verheven. Het centrum van die wereldmacht is Groot-Brittannie met aan het hoofd Koningin Elisabeth. De nakomelingen zijn vervolgens overal naar toe getrokken om de bevolkingen te onderwerpen. Dat is volgens Hross de werkelijke diaspora. De Tempeliers, de soldaten van de farao’s,  zijn volgens hem nimmer verdwenen, vormen de militaire tak. De Rooms-Katholieke kerk herbergt de religieuze tak en de priesters, zendelingen. De vrijmetselarij, die door hen is opgericht, en alle aanverwante organisaties, wereld dit wereld dat organisaties, vormen een wereldwijd politiek netwerk.

“Rebbi Norvin H Bey Isra-El explains the Ethiopian Origin of Free Masonry. Rebbi Bey has traveled throughout the world to many places such as Egypt, Israel, Morocco, and South America.” 

De video duurt op zn vrijmetselaars 13:13. Zodra hij terecht komt bij de exodus van de joden uit Egypte en de hyksos, is het voor mij niet meer te volgen. Niettemin interessant, immers het is maar zo mogelijk dat de Vrijmetselarij op de hoogste niveau’s zich baseren op de oorspronkelijke bronnen:

Een aantal andere Afro-Amerikanen vertelt en laat zien dat het Exodus verhaal  van de joden naar het beloofde land, een volstrekt verkeerde voorstelling van zaken geeft, en dat er met de chronologie is geknoeid.

Zij stellen dat de Hyksos een nomadenbevolking uit het gebied van de kaukasus, Egypte veroverde, zich daar vestigden als de overheersers, zich lieten uitroepen tot farao’s, maar na een periode, en die varieert van 100 tot 500 jaar, uit Egypte werden verdreven, hetzij doordat zij zijn verdreven door de oorspronkelijke farao’s en bewoners, hetzij door de exodus zoals die is beschreven in de bijbel.

Er zijn veel youtubefilms te vinden over deze kwestie. Ik heb er twee uitgekozen. Ik vind dat de volgende man het lichtvoetig brengt en daar hou ik wel van.

In het kader van niets menselijks is ons vreemd kan het maar zo zijn dat degenen die indertijd zijn verslagen en verdreven uit Egypte, de hyksos, aan die gebeurtenis een heldhaftige draai hebben gegeven, voor het nageslacht. Wie daartoe behoren? dat blijft nog even een vraag, althans voor mij.

Bedankt voor uw bezoek